Se vores anmeldelse af Slayers X: Terminal Aftermath on Switch

Anmeldelser af Slayers X: Terminal Aftermath: Vengeance of the Slayer

En fascinerende historie med en særlig humor

Fans af usædvanlige narrative spil kender muligvis Hypnospace Outlaw, et interessant projekt fra et par år siden, der havde til formål at simulere en alternativ version af internettets sociale miljø i slutningen af ​​90’erne. Selvom Hypnospace Outlaw vil modtage en officiel efterfølger med Dreamsettler kommer, har Tendershoot besluttet at tilbyde utålmodige spillere et mere originalt spin-off, som tager en meget anden retning. Kaldes Slayers Det er et anstændigt spil i sig selv, og selvom det ikke imponerede os totalt, foreslår vi stadig, at du tager et kig.

Solid gameplay, men ingen overraskelser

Historien om Slayers X er ret gribende med i det væsentlige to niveauer. For det første har du præmissen: dette er spillet, som Hypnospace Outlaws Zane Lofton refererede til. Han har stort set designet det med hjælp fra en ven, så oplevelsen får du med Slayers. Dette bringer os til det andet narrative niveau, “in-game” plot. Du spiller som “Big Z”, en X-Slayer under træning, som tvinges til handling, da den monstrøse Psyko Sindikate angriber hans by, dræber hans mor og mentor og kidnapper en af ​​hans andre X-Slayers. Han begiver sig derefter ud på en søgen efter hævn og eliminerer mange skurke undervejs, mens han kæmper for at befri sin ven.

Et underholdende spil, men uden megen originalitet

På trods af de ofte uærbødige og unge vittigheder, som i starten kan være ret charmerende, begynder den rå og barnlige humor hurtigt at blive træt. Bortset fra det forbliver Slayers X en solid “boomer shooter”, men uden megen glans. Du spiller gennem en kort kampagne, der giver dig opgaven med at udforske selvstændige baner i labyrintstil fyldt med fjender, helbreds- og ammunitionsfund og hemmelige rum at opdage. Alle de klassiske våben er til stede, og du bliver nødt til at beslutte i øjeblikket, om situationen kræver den fokuserede ildkraft fra Glass Blasta (haglgeværet) eller noget, der er mere egnet til multifjendesæt som Sludge Launcher (granatkasteren). .

Afslutningsvis er Slayers X en fornøjelig, men grundlæggende indgang til boomer shooter-genren, der formår at tilfredsstille uden at udmærke sig på noget bestemt område.