Redfall: Vampyrjagt i New England – Anmeldelse

Redfall: En Livstømmende Tur til New England

Redfall er min største skuffelse i 2023. Som en massiv fan af udvikler Arkane Studios’ tidligere arbejde, fra Dishonored til Deathloop, var mine forventninger høje til virksomhedens nye udgivelse. Dette vampyrjagtende førstepersonsskydespil er dog rodet, plaget med tekniske mangler og hovedskrabede designbeslutninger, der er i modstrid med selve spillet. Resultatet er en ofte intetsigende oplevelse, gjort frustrerende af lejlighedsvise glimt af potentiale, og det har suget livet ud af mig.

Vampyrjagt i Redfall

Den fiktive havneby Redfall, Massachusetts, er oversvømmet med vampyrer og deres kultiske tilbedere. Dit mål som en af ​​fire unikke hovedpersoner er at genoprette den hjemsøgte region til sin tidligere tilstand. Vampyrguderne står i vejen for dig, en velhavende gruppe videnskabsmænd, der blev monstre, hvis baggrundshistorier aldrig påvirkede mig på trods af kampagnens forsøg på overfladeniveau.

En Formel og Tom Oplevelse

Efter at have gennemført Redfalls introduktion, udfører du historie- og sidemissioner fra en centraliseret base af operationer. De første par timer af fortællingen følger The Hollow Man, en mystisk enhed, der proselytiserer fra byens radiosignaler. The Hollow Man ser ud til at have været overalt, hvor du går, og hans tilstedeværelse er nervøs. Denne strækning byder på Redfalls bedste missioner og lokationer, som kræver, at du udforsker et faldefærdigt palæ og dets grufulde fortid, bekæmper en mægtig fjende ved et fyrtårn ved en klippeside i en lynstorm og redder gidsler fra et bådeværft, som The Hollow Mans tilhængere kontrollerer. Desværre forsøger spillet at kopiere sine tidlige timer gennem resten; svære at følge historieafsløringer, gentagne sideaktiviteter og et andet, mindre interessant kort efterlader det hult og formelt.

“For et spil om at bekæmpe de udøde, føler Redfall sig sjælløs på alle de forkerte måder.”

Unikke Hovedpersoner og Våben

På en positiv bemærkning kan jeg godt lide de fire lanceringshovedpersoner: Remi og hendes robotkammerat Bribón; en teleporterende kryptozoolog ved navn Devinder; Jacob, der er en skytte med et psykisk øje; og Layla, en biomedicinsk ingeniør, der arvede telekinetiske kræfter, efter at et medicinsk forsøg gik galt. Hver karakter har unikke færdigheder, du kan opgradere via et ligetil-men-tilstrækkeligt færdighedstræ, men med kun tre samlede evner pr. karakter, vil du ikke bruge dem nær så meget som dine skydevåben. Redfalls skydemekanik og våbenlager er brugbare, med den hårdtslående pælekaster og den ultraviolette raygun – som forstener vampyrer – som højdepunkterne. Du vil opdage nye våben, mens du udforsker verden og fuldfører missioner, der hver især placeres et eller andet sted i det rudimentære trindelte loot-system.

Spildt Potentiale og Tekniske Problemer

På trods af at våben har tilfældige frynsegoder, som øget skade på forstenede vampyrer, var jeg ikke meget opmærksom på dem, fordi loot-systemet genbruger det samme dusin eller deromkring våben gentagne gange, med lidt højere statistik hver gang. Det gør især det samme med fjendtlige vampyrtyper. Jeg kæmpede ofte med den samme slags vampyr, men min karakter ville bemærke, at det var en ny vampyr, simpelthen fordi den havde et andet navn. Når jeg ser på Redfalls verden, bliver jeg ked af dets spildte potentiale. For hver fantastisk beliggenhed er der en håndfuld forglemmelige. Resultatet er et tomt spil med adskillige forvirrende problemer, såsom mangel på ordentlige stealth-nedtagninger, et kedeligt quest- og waypointsystem og manglende evne til at sætte gameplay på pause i singleplayer-tilstand. Udbredte tekniske problemer hindrer lysere øjeblikke, inklusive hyppige servernedbrud under multiplayer, input, der ikke virker, ødelagte animationer og adskillige andre fejl, der gør det at spille Redfall til en frustrerende oplevelse.

Kilde: Game Informer.