NBA 2K22-anmeldelse – NBA 2K22-gennemgang – mindre, men overbevisende listetilføjelser

Som ethvert NBA-hold skal Visual Concepts gøre sig klar til endnu en sæson og forsøge at forbedre sin liste og gøre opstillingen stærkere. Sidste års deltagelse handlede om at tage springet til den nye generations hardware og virkelig drage fordel af teknologien med imponerende grafik og lynhurtige indlæsningstider. Man kan sige, at udvikleren fandt sine kernespillere, da den foretog det træk, men som med enhver liste er der altid plads til at vokse til en titelkandidat. Visual Concepts har ikke fundet sit mesterskabsår, men det lavede nogle solide forbedringer og ændringer for at nå dertil til sidst. NBA 2K22 føles måske ikke væsentligt anderledes end sidste år, men nogle lyspunkter gør det sjovere at spille og sætter et lovende grundlag for fremtiden.

Gameplayet, som altid har været i topklasse, foretager ikke nogen store skift fra formlen. Det tog mig et par spil, før jeg virkelig satte pris på forbedringerne. Dette år fokuserer på at belønne din basketball-IQ og have mere realistiske funktioner, som f.eks. træthed, som er med i din præstation. Det betyder ikke, at dine stjernespillere ikke vil skinne og nemt være i stand til at dominere spillet, men du kan gå glip af et par kurve mere eller blive blæst forbi for at være ude af position mere end i tidligere poster. Det er en forandring, jeg er helt for, da det tidligere føltes som om overmandede stjerner betød mere end at spille god holdbasket.

Det defensive spil er, hvor tweaks er mest mærkbare, da positionering kan gøre eller knække dig. Hvis du ikke afskærer din mand korrekt eller forpligter dig til det forkerte spil, betaler du for det. Blokerings- og skudkonkurrencer omarbejdes, så forudsigelige spil forsvares korrekt mere realistisk. Jeg kan også rigtig godt lide den nye skudmåler, som tager højde for skudevne, distance, træthed og defensiv dækning. At få en kurv er en god blanding af færdigheder og spillertalent, som tidligere bidrag har kæmpet for at perfektionere. Du kan heller ikke tage noget for givet og antage, at da din spiller er elite, vil skuddet gå ind, og at forcere et skud op, mislykkes ofte. Nogle nye driblebevægelser giver mere variation til boldhåndteringen, og dette er et andet område, hvor forskellene i spillerfærdigheder er tydelige i, hvordan de ser ud og føles, når de dribler.

Hvad angår modes, så MyCareer sandsynligvis de mest markante ændringer, som udelukkende fandt sted i The City. I denne vidtstrakte multiplayer-hub kan spillere gøre alt fra at købe nyt tøj til at spille i afhentningsspil og turneringer. Det betyder, at du ikke længere følger en kæmpe filmisk, forfattet historie som i tidligere år; i stedet lever du din NBA-karriere på dette sted, besøger agenter i deres hovedkvarter, mødes med journalister til eksklusive interviews og går til træningsfaciliteten for at træne hold. Visual Concepts har lænet sig ind i RPG-elementerne med et enormt quest-system, der sikrer, at din spiller altid har noget at lave, uanset om det er at arbejde på deres NBA-karriere, fremme deres personlige brand eller tage online-udfordringer for ekstra godbidder.

MyCareer har stadig en historiesti, hvor han spiller som “MP” en up-and-comer, der vendte hovederne med sin YouTube-kanal og udstikker sin egen unikke vej i NBA. Denne tilgang føles friskere end tidligere år, hvor Visual Concepts vælger at vise de forskellige måder, spillere kan skabe et navn for sig selv på, og hvordan sociale medier kan spille en stor rolle i en spillers fremgang til berømmelse. Du kan beslutte at fokusere udelukkende på basketball eller bygge dit brand med satsninger på musik og mode. I løbet af min tid udgav jeg et nummer med rapperen The Game og startede min egen tøjlinje til komfortabelt, men stilfuldt atletisk tøj. Historien er til tider dum, men jeg nød den af ​​den grund. Denne tilstand tilføjer også nogle sjove afledninger fra NBA-sæsonen, men vær opmærksom på, at hvis du går ind på modebanen, forventes du at bruge den virtuelle valuta (VC), som du kan tjene i spillet eller købe ved at bruge den virkelige verden penge, på tøj for at imponere. Når det er sagt, er tilstanden stadig en grind, og det hjælper ikke, at de fleste quests er gentagne, nogle gange er de en rehash af det samme indhold (musiktriviaen er voldsom) eller kræver, at du deltager i kedelige hente-quests. Byen er stadig en smertefuld at komme rundt, indtil du åbner op for bedre køretøjer og yderligere hurtige rejsemuligheder ud over din lejlighed.

Du kommer kun ind i The City som en mandlig MyPlayer, hvilket er skuffende. NBA 2K22 bringer W’et tilbage, hvis du ønsker at skabe din egen WNBA-karriere. Selvom denne tilstand lagde et godt fundament sidste år, er det nedslående, at Visual Concepts ikke byggede mere på det til NBA 2K22. Den eneste væsentlige tilføjelse er evnen til at øve sig med andre WNBA-stjerner for at lære deres færdigheder sammen med nogle gameplayforbedringer for bedre at spejle kvindernes spil, især i pasningsafdelingen. Tilstanden føles dog tom for meningsfulde interaktioner og givende indhold. Jeg ville elske at se scener og pressekonferencer for virkelig at vise min spillers personlighed og valg om hendes vej i ligaen, som du ser i MyCareer.

MyGM er også meget lig sidste år, bortset fra med flere medarbejdere til forskellige stillinger at ansætte, såsom en søvnlæge eller perimeterforsvarscoach. Dette tilskynder dig til at tænke mere over ansættelser. Passer de til din træners system? Holder du op med medarbejdere, der har en negativ egenskab eller to til fordel for deres andre overlegne færdigheder og frynsegoder? Det er en lille tilføjelse, men giver dig lidt at tænke over, når du vurderer dit teams behov. Denne tilstand er sjov, men begynder at miste sin tiltrækningskraft på grund af ikke at have haft nogen væsentlige ændringer i de seneste år.

MyTeam, hvor du åbner kortpakker for at skabe listen over dine drømme, fik en af ​​mine yndlingstilføjelser: udkast. Nu kan du bygge en liste ved at vende tre kort i en pakke med fem for at skabe dit hold på forskellige positioner. Det tilføjer noget uforudsigelighed og held til ligningen, men jeg nød at skabe et hold på denne måde for at spille mod andre online. Afhængigt af dine sejre og tab, får du ekstra belønninger og flere forsøg på at tegne spillere for at blive ved med at gøre dit hold bedre.

For dem, der kan lide at få lækkerier og se dit arbejde gå hen imod noget, er sæsoner nu på tværs af alle spillets hovedtilstande. Sæsonerne løber hver sjette uge og giver dig mulighed for at få gratis varer som tøj, kortpakker og mere. Alt du skal gøre er at fuldføre mål (for det meste at spille spil) for at nå bestemte belønningsniveauer. Modes som MyTeam og MyCareer har daglige belønninger, der giver dig små freebies bare for at logge ind. Dette er en smart ændring; Jeg har altid følt, at jeg havde noget at se frem til, og det hjalp at have nogle belønninger at jagte som et incitament til at blive ved med at spille. Selvom dette er en forbedring, rejser mikrotransaktioner stadig deres grimme hoved i NBA 2K22; de fleste spillere lægger VC ned for at få deres spillers statistik hurtigere eller bliver lokket af kosmetiske genstande for at forbedre deres udseende. Du tjener VC ved at spille spil, men det er en grind, og derfor rækker så mange ind i deres pengepung. I det mindste virker tøjpriser mere rimelige, men spillere har kun langsomtgående skateboards til at navigere i The City, hvilket virker som en gulerod for at få dem til at opgradere.

I stedet for at gå ind i arenaen og komme med en storslået udtalelse, spiller NBA 2K22 bare anstændig basketball. Du vil se et par highlight-klip, men ingen, der giver dig lyst til at blive ved med at se med ærefrygt. Alligevel er NBA 2K22 en forbedring i forhold til sidste år, selvom det er skuffende, at det ikke foretager mere markante træk. Forhåbentlig ser vi næste år flere shakeups i rækken for at gøre spillet lidt mere spændende og føle, at Visual Concepts er ved at vinde den mesterskabstitel.