MultiVersus Review – Packing A Punch

Warner Bros. har givet det nye studie Player First Games nogle af dets mest populære karakterer til at skabe plads i den Smash Bros.-dominerede IP-crossover-fighter-genre. MultiVersus lykkes, hvor andre har fejlet, men det har stadig noget at gøre.

Selvom LeBron James optræder på listen takket være sin hovedrolle i Space Jam: A New Legacy, WB-listen i MultiVersus føles ikke lige så dårlig som listen for den film. Hver karakter bliver behandlet med ærbødighed, hvilket skaber en verden, hvor du til sidst ikke slår øje med, at Arya Stark fra Game of Thrones stikker Bugs Bunny.

De stramme, Smash-lignende kontroller formidler behændigt den kraftfulde og tunge Iron Giant lige så godt som den hurtige og fjollede Finn fra Eventyr tid. Lige da jeg troede, jeg havde fundet min hovedrolle, startede jeg en anden karakter og blev altid overrasket over, hvor unikke og interessante de var at lære.

Mens 1v1 og 4-spiller Free-For-All er inkluderet, er alt bygget op omkring 2v2 gameplay. Karakterklasser angiver karaktertræk med et blik og antyder, hvordan hold kan dannes. For eksempel kan Velma hænge tilbage og dække med projektiler og buffs/debuffs, mens Superman lader ind for at banke alle. Du kan parre karakterer, der forbedrer styrker og dækker svagheder, eller du kan simpelthen gå all in med to rushdown-karakterer; alle muligheder er brugbare i de rigtige hænder.

Frynsegodssystemet spiller direkte ind i dette. Karakterudjævning låser op for hastighed, undvigelse, hop og meget mere. Det er smart at matche frynsegoder med din partner for en stable bonus. Superman og Velma har begge isangreb, for eksempel, så du kan combo for at øge den debuff. Unikke signaturfrynsegoder spiller også karakterstyrkerne op. Selv i denne tidlige tilstand er hold/frynsegode-kombinationerne svimlende og fik mig til at eksperimentere konstant.

På trods af styrken af ​​de nuværende grundlæggende tilstande, skal manglen på variation løses (og det vil tilsyneladende snart være med en arkade og rangeret tilstand). Det begrænsede antal kort dækker standardstørrelse og layoutkrav, men ingen af ​​dem matcher kreativiteten og detaljerne på et godt Smash Bros.-niveau. Det er pænt at sende fjender væk fra en Batmobile i Batcave, men etaper som en generisk, tom colosseum og en græsmark med vandfald gav mig lyst til mere.

Onlinespil er fantastisk takket være rollback-netkode og en massiv spillerbase på tværs af platforme. Jeg behøvede aldrig at vente på kampe eller håndtere forsinkelser. Reindog – en ny karakter skabt til spillet – blev usynlig et par gange, men det er omtrent omfanget af mine tekniske problemer.

MultiVersus er gratis at spille på næsten alle konsoller og pc’er, hvilket gør det nemt at få adgang til. Dette udløser dog også mikrotransaktionsangst. Heldigvis giver den fair økonomi masser til spillere, der ikke ønsker at betale. Wonder Woman er gratis sammen med en roterende liste med fire karakterer. En tidlig tilstrømning af guld betaler for en anden karakter, så du er sat med 6 af 17 på listen på kort tid. Den resterende slibning er langt langsommere, men ikke for skræmmende. Og alle karakterer kan spilles i et træningsområde. Betalt indhold er for det meste begrænset til kosmetik, øjeblikkelige karakteroplåsninger og premium-niveauet i Battle Pass.

De nuværende gratis og betalte mini Battle Pass og daglige quests holdt mig beskæftiget gennem hele min tid med MultiVersus. Mens jeg nød at låse op for indhold, kan behovet for at slibe gentagne bot-matches ud for at ramme nogle numre inden for en rimelig tid, være et smask. Fuldførte sæsonbestemte mål blev irriterende nok ikke klare for mig, så jeg var nødt til at grave i menuerne og bladre forbi en side med nedtonede elementer for konstant at tjekke mine fremskridt.

Levende spil har potentialet til at gå i frustrerende retninger, men MultiVersus har et stærkt fundament. Hvis det meningsfuldt kan rulle indhold ud og udjævne dets ru kanter, kan dette blive en ny crossover-besættelse i de kommende år.