MLB The Show 22 anmeldelse

Der er en grænse for, hvor meget udvikling der kan ske på et spil på et enkelt år, og MLB The Show 22 er det perfekte eksempel på, hvordan det kan se ud at ramme den væg. Dette års indtræden i Sony San Diegos årlige baseball-serie spiller lige så godt som nogensinde og ser godt ud, men begrænsningerne pålagt af dens stive udgivelsesplan er også mere tydelige end nogensinde. En ny samarbejdstilstand er en velkommen tilføjelse, og en allerede solid stadionbygger er blevet udvidet pænt, men tekniske problemer er også mere vedvarende end tidligere udgaver. MLB The Show 22 er stadig et rigtig godt baseballspil – det er lige begyndt at vise tegn på, at det måske er på tide at tilkalde en reliever.

Den naturtro gengivelse af Major League-udsendelser i MLB The Show 22 er lige så imponerende som sidste år. Der er en filmisk kvalitet i den måde, spillerkontrolleret action er indrammet på, med introer, outros, overlejringsgrafik og den dybe pulje af statistik, som baseballfans forventer. De kærligt detaljerede genskabelser af boldbaner i den virkelige verden ser også godt ud i 4K. Belysningen er særlig forbløffende; ægte baseball-kampe udspiller sig over flere timer, og overgangen i spillet fra solnedgang til et stadion fuldt oplyst mod nattehimlen er fantastisk. Solskygger om eftermiddagen viger for 360-graders belysning, når solen falder, og det er nemt at glemme, at det, du ser på skærmen, stadig kun er 1’ere og 0’ere på en harddisk.

MLB The Show 22 Gameplay-skærmbilleder

Der er et helt nyt broadcast-hold, der bringer deres stemmer til serien i år: Jon “Boog” Sciambi & Chris Singleton har erstattet Matt Vasgersian-lederholdet som announcererne i spillet. Præstationerne er generelt overbevisende, og nye stemmer er forfriskende efter mange år med samme besætning. Antallet af unikke dialoglinjer er dog mærkbart lavere end før, og linjer gentages med større hyppighed end før. Der er kun så mange gange, jeg kunne høre den samme dårlige vittighed om, hvordan bolden “bare ikke bærer til først”, før jeg ønskede at slå lyden fra announcererne helt. Det fører også til nogle forvirrende huller i dialogen, som når Ken Griffey Jr., der optræder med talte replikker i Road to the Show-kampagnen, kun bliver omtalt som “Nummer 24”, når du spiller med ham i spil.

Styrken ved MLB The Show ligger traditionelt i dens alsidighed, og det er ikke anderledes her. Betjeningselementer kan være enkle med automatisk baserunning, en-knap-pitch og let at slå – eller de kan være komplekse med flerdelte thumbstick-bevægelser til pitching og præcisionsslag. Førstnævnte er lettere at udføre, men sidstnævnte vil give bedre resultater, hvis det gøres godt, tilskynde og belønne dig for at forsøge at udvikle dine færdigheder uden at lukke dem ud, der ønsker at have en mere afslappet involvering.

Styrken ved The Show er igen i dets alsidighed.

Ligeledes kan Franchise Mode spilles i omhyggelige detaljer med mindre ligaopkald, udarbejdelse, scouting og mikrostyring af budgetter, eller det hele kan indstilles til automatisk, mens du fokuserer på at spille i selve spillene. Du får flere måder at rette op på de historiske fejl, der har afholdt dit favorithold fra at vinde et mesterskab og blive et evigt kraftcenter. Det er en designpræstation at være i stand til at henvende sig til brugere fra det afslappede til det hårde, men alligevel sætter MLB The Show standarden for at imødekomme forskellig smag.

Når det er sagt, mens Major League Baseball er næsten 150 år gammel, er The Show stadig bagud efter denne gamle sportsinstitution på nogle få nøgleområder. Nye regler, der udvider Designated Hitter i hele ligaen, træder i kraft fra 2022-sæsonen, men de afspejles ikke her. Dette er især skuffende, da det vedrører tovejsspillere, inklusive The Show 22s coveratlet Shohei Ohtani, som er en åbenbaring som både elitepitcher og slagmand. I baseball i den virkelige verden tillader denne regelændring ham at fungere som både en udpeget slagmand og startende pitcher, hvilket gør det muligt for ham at blive afløst som en pitcher, mens han forbliver i spillet som en batter. Desværre mangler MLB The Show kapaciteten til at yde den samme godtgørelse. Det er den slags problem, man håber kan løses i en opdatering, men fra udgivelsen er det et sving og en glip.

Dobbeltspil

Online co-op er en af ​​de vigtigste nye udgaver i 2022, der giver dig mulighed for at danne hold til 2v2 eller 3v3 konkurrence på tværs af platforme enten med venner eller gennem tilfældig matchmaking. Spillere på hvert hold skifter battere, mens de er på pladen og roterer mellem at pitche og fielde hver inning, og det er befriende at være i stand til at fokusere målrettet på én defensiv opgave. Mens en person spiller kat og mus med tonehøjdevalg, kan den anden fokusere på, hvor man skal gå hen for force outs og træffe strategiske valg omkring diamanten. Der er glædelig spænding ved at træde op på pladen med en ven på basen, vel vidende at de er afhængige af dig for at lave det hit, der bringer dem ind til en nøglerunde.

Der er dog også nogle begrænsninger for co-op. Du kan spille i tilfældige spil eller i en begrænset Diamond Dynasty-playliste, men der er ingen vedvarende hold eller co-op-ligaer. Du kan heller ikke vælge dine modstandere, så den eneste måde at spille mod venner på er held i matchmaking. Roterende defensive roller er også obligatorisk, hvilket tvinger dig til at skifte frem og tilbage, selvom den ene spiller kun ønsker at pitche, mens den anden kun ønsker at spille. Jeg spillede en kamp med en tilfældig holdkammerat, som var en rigtig solid slagspiller og forsvarsspiller, men deres kampe på højen dømte os, da vores modstandere kørte i flere løb hver anden omgang. I dens nuværende iteration føles co-op mere som et sjovt proof-of-concept snarere end en fuldt udbygget tilstand, der passer til online konkurrence.

Den stabilitet, jeg er kommet til at forvente af The Show, har fået et mærkbart hit.

Co-op spil formåede ofte ikke at forbinde mig med venner på tværs af platforme, når vi også prøvede at spille sammen, og alle mulige tekniske problemer var desværre almindelige i min tid med The Show 22. Spillere gik nogle gange hen til udgravningen frosset i mærkeligt stillinger, tutorials, som jeg havde deaktiveret i indstillingerne, ville stadig blive vist, jeg var nødt til at genstarte flere gange efter fastfrysninger, og online-kampe af enhver art var tilbøjelige til tilfældige afbrydelser. Den stabilitet, jeg generelt er kommet til at forvente af The Show, har fået et mærkbart hit, hvilket bestemt er en skam.

Baser ladet

Diamond Dynasty-tilstanden vil være kendt for seriens veteraner, hvilket giver dig mulighed for at samle hold, der består af spillere fra hele baseballhistorien, indsamlet via randomiserede kortpakker, og møde andre spillersammensatte hold. Konceptet er veletableret i sportsspil, men udførelsen i The Show har været og er fortsat fremragende. Programmer vender tilbage som kamppas stand-in: du samler XP ved at spille en af ​​The Shows forskellige modes, og låser op for belønninger, efterhånden som du går op i niveauer. Stubbs er din primære valuta for køb af pakker, som du igen kan købe for rigtige penge, men du tjener dem også til en rimelig pris uanset. Jeg fokuserede på at gennemføre daglige udfordringer kaldet “Moments” og var i stand til at tjene XP og Stubbs i et tempo, der ikke tvang mig til at bruge penge. På ingen tid var jeg i stand til at genopleve storhedstiden i 90’ernes Seattle Mariners, hvor Ken Griffey Jr. patruljerede udebanen, mens den gyldne multe prydede Randy Johnson angreb battere med ubarmhjertige fastballs.

En ny mini-sæson-tilstand er en meget velkommen enkeltspiller-fokuseret aktivitet for dit Diamond Dynasty-hold, som giver dig mulighed for at stille dem mod syv CPU-kontrollerede hold i en 28-spils sæson, komplet med et miniature-playoff i slutningen. Mellem dette og den tilbagevendende tur-baserede-strategiske Conquest-tilstand føles det som om, vi har nået et punkt, hvor det er muligt at få en givende Diamond Dynasty-oplevelse for spillere, der foretrækker ikke at møde det vilde vesten af ​​tilfældige menneskelige modstandere.

På den anden side kan Road to the Show-historietilstanden ikke skelnes fra tidligere versioner, men den fortsætter alligevel med at være en af ​​de bedste tilstande i ethvert sportsspil. At spille som en skabt prospekt, følge din spiller på deres rejse til de store ligaer, mens du hæver RPG-agtig baseballstatistik, er vanedannende. Spil tager ofte kun et par minutter, og det er svært at modstå lysten til at spille et spil mere, især når du ser bolden godt og får solid kontakt som slagspiller. De få spil pr. kamp, ​​jeg brugte på forsvar, indramning af baner og skudt basetyvere ned som catcher, var fantastiske paletrensere mellem slag, og de statistiske minispil på off-days er givende. Det tager stadig for lang tid at skifte fra dobbelt-A til triple-A og videre, men Road to the Show handler så meget mere om rejsen end destinationen.

Stadionbyggeren er vendt tilbage udelukkende til PS5- og Xbox Series X|S-spillere, hvilket desværre efterlader The Show’s Switch-debut en lidt ufuldstændig. Brugergrænsefladen er blevet finjusteret, og at bygge din drømmeboldbane er en mere jævn oplevelse, nu hvor rekvisitter hurtigt kan hentes fra en radial menu. Dit speciallavede stadion kan nu spilles om dagen eller natten, og det er overraskende strategisk at placere lys. Forudbyggede skabeloner kan fremskynde processen, og en fantastisk blanding af seriøse og humoristiske stykker giver dig frihed til at skabe både klassiske boldbaner og absolutte monstrositeter. Jeg byggede en boldbane med fremmede rumskibe og en omhyggeligt oplyst (for en sikkerheds skyld) T-rex flok, bare fordi jeg kunne. Det er et godt eksempel på en feature, der debuterer det ene år og forbedres på moderate, men meningsfulde måder det næste.