Hauntii anmeldelse: et uafhængigt spil med en fængslende atmosfære

Hauntii-videospillet, udviklet af Moonloop Games-studiet, er en uventet kombination af Super Mario Odyssey, Geometry Wars, Disney Pixar og Genesis Noir, der tilbyder en blanding af twin-stick shooter, puslespil-platformspil og eventyrspil. Historien, der minder om Pixar-universet, projicerer dig ind i en ukendt monokromatisk verden, hvor du bliver nødt til at opdage din fortid og dit efterliv. Mens du vandrer rundt i de dødes verden, skal du bryde de lænker, der holder dig tilbage gennem selvopdagelse.

En åbenlys indflydelse fra Super Mario Odyssey

Hauntii henter tydelig inspiration fra Super Mario Odyssey med sin besiddelsesmekaniker. Som et lille tabt spøgelse kan du besidde genstande og væsener for at løse gåder og låse op for hukommelsesfragmenter og opgraderinger. Spillet tilbyder også en twin-stick shooter-dimension med vandmelonfrøkugler glaseret i fluorescerende grønt for at ødelægge og kontrollere forskellige elementer.

Et kompendium af kunstnerisk skønhed

Hauntiis blækagtige kunststil er en af ​​dens stærke sider, der tilbyder fængslende billeder og et spektakulært soundtrack. Indstillingerne er prydet med tredimensionelle geometriske former, hvilket skaber storslåede og fordybende scener. Men på trods af disse ubestridelige visuelle kvaliteter lider spillet af adskillige tekniske og designmæssige problemer, der hæmmer spiloplevelsen.

Fejl og frustrationer

Vi stødte på omkring ti nedbrud, hvilket gjorde spillet ustabilt og nogle gange uspilleligt. Derudover pletter designfejl, som irriterende tidsbestemte udfordringer og problemer med dybdeopfattelse, spiloplevelsen også sparsomme, hvilket gør visse passager særligt vanskelige.

Som konklusion, på trods af Hauntii’s ubestridelige kunstneriske kvaliteter, gør fejlene, frustrationerne og vanskeligheden ved at navigere i spilverdenen det til en svær oplevelse at anbefale. Dette er en rigtig skuffelse, hvor den visuelle stil desværre fremhæver spillets grundlæggende fejl.