Fanget på Nintendo Switch: Cassette Beasts – Monster-kampspil med 120 monstre. Fang, remaster og sammensmelt dem for at kæmpe mod rangerkaptajner og Ærkeengle.

Fanget på Nintendo Switch (docket)

Cassette Beasts er et monster-kæmpende væsen-indsamlingsspil, der oprindeligt blev udgivet til pc den 26. april 2023, men nu er tilgængeligt på Nintendo Switch. Spillet er inspireret af Pokémon, men skiller sig ud med sine forfriskende ideer og en blanding af grundlæggende ting. Efter at have oprettet din lille pixel-avatar, vågner du op på stranden på en ø kaldet New Wirral. Cassette Beasts’ historie bliver lidt latterlig med det samme: Du befinder dig selv forsvundet og adskilt fra den virkelige verden, på en ø fyldt med monstre, som du kan optage på bånd og sætte dem ind i kassetteafspillere.

En unik verden med karakterer skrevet med omhu

Mens spillets opsætning føles ret tematisk usammenhængende, er karaktererne, der bebor denne mærkelige verden, skrevet med omhu. Cassette Beasts’ verden er tæt snarere end ekspansivt og minder mere om Zelda: A Link to the Past end noget Pokémon-spil. Kortet er lukket af evner, du skal opdage for at fortsætte med at udforske. Der er meget mere at gøre oven på Ærkeengel-questen. Besejre Ranger Captains, hjælpe bybefolkningen i Harbourtown, nedkæmpe en bande af vampyrlignende ejendomsmæglere, øge forholdet til partnere og meget mere.

Fang og remaster monstre i Cassette Beasts

For at finde ærkeenglene var vi nødt til at udforske øen fuldt ud, optage nye monstre, ‘remastere’ (udvikle) dem til mere kraftfulde former og løse alle mulige sidequests undervejs. Cassette Beasts laver monsterskrivning lidt anderledes, end du ville forvente. At ramme et monster, der er svagt eller stærkt mod dit træk, får det til at reagere med en passiv buff eller debuff. Der er sunde 120 tilgængelige monstre i spillet, og langt de fleste designs er fremragende med endnu bedre navne.

Sammensmelt monstre i Cassette Beasts

Fusionsmekanikeren tager tingene et skridt videre. Med en partner med på eventyret til enhver tid, kan du smelte sammen med dem, når en bestemt måler fyldes for at skabe en sammensmeltning af de to monstre, du bruger. Med 120 monstre, der kan smelte sammen med samme type, fører dette til noget i retning af 14.000 mulige kreationer.

Kæmp mod rangerkaptajner og Ærkeengle i Cassette Beasts

Du løser næsten alle disse quests ved at kæmpe. En af flere partnere – som du kontrollerer – tagger sammen med dig, hvilket gør de fleste kampe til dobbeltkampe, selvom du ganske ofte kun møder en enkelt modstander. Cassette Beasts’ monstre stjæler showet med deres forskellige typer og evner. Bosskampene var fantastiske og gav en klimaktisk følelse med spillets all-around fantastiske soundtrack.

Udforsk New Wirral på Nintendo Switch

Cassette Beasts er et fantastisk stykke arbejde og giver en stor monster-kampoplevelse på Nintendo Switch. Mens spillet har nogle præstationsproblemer og en kompleks kampmekanik, påvirker det ikke meget, hvor meget vi nød Cassette Beasts.