Call of Duty Vanguard Multiplayer Review i gang: Beta -indtryk

Call of Duty Vanguard ser Call of Duty vende tilbage til sine rødder … igen. Det gør det meget. Den første multiplayer -beta åbnede i denne weekend for alle, der forudbestilte på PlayStation, og jeg brugte et rimeligt antal timer på at få foden i våde forud for udgivelsesdatoen den 5. november. Hvis du ligesom jeg har spillet de sidste flere iterationer af CoD, vil du sandsynligvis føle en fortrolighed med Vanguards multiplayer. Lad mig faktisk omformulere det: du kan føle, at dette er sidste års Call of Duty -parlamentsmedlem med en WW2 -hud. Det eneste, der holder mig til at spille Vanguard i stedet for at gå tilbage til Black Ops Cold War, er et par interessante nye tilstande.

Team Deathmatch, Kill Confirmed og Domination er tilbage, som du ville forvente. Imidlertid er Hardpoint, en tilstand jeg aldrig rigtig kunne lide, blevet ændret til en ny Patrol -tilstand, som jeg helt sikkert kan lide. I stedet for at fange og holde statiske punkter har Patrol dig beskyttet en lille cirkel af territorium, der bevæger sig langs kortet (derfor "Patrulje" moniker). Når et team af internetrandos samles for at dække og fange dette bevægelige mål, er det virkelig sjovt. Det er langt fra min yndlings tilføjelse til dette års multiplayer, da det tilskynder til både aktiv og passiv holddækning og fraråder camping.

Nå, i det mindste langsigtet camping. Da det omstridte område konstant bevæger sig, er det i langtrækkerskytternes interesse at lægge sig op i en snigskytteret i bare et par minutter. Området bevæger sig fra vidt åbne rum til indvendige bygninger og tilbage igen. Det er fantastisk, faktisk. Det kræver at bruge alle dine skydefærdigheder: tæt på, mellemklasse og langtrækkende, alt sammen i løbet af få minutter.

Det er svært at vide, hvem der er på hvilken side.

I alle tilstande er kamp på nært hold, hvor jeg finder den største frustration over Vanguards multiplayer, fordi det er svært at vide, hvem der er på hvilken side. Sidste års kolde krig stillede NATO -styrker mod Warszawa -pagtstyrkerne, mens begge hold i år (i hvert fald i beta) består af de samme allierede karakterer. Mere end én gang, især på Hotel Royal -kortet, vidste jeg ikke, hvem der var hvem. Hvis du er tæt på nogen, kan indikatoren over hovedet bare ikke ses, og selv på afstand forsvinder den dæmpede røde indikator ofte i kortets mudrede okker og brune toner. Heldigvis er venlig ild ikke en bekymring her (der er ingen Hardcore-tilstand i betaen), fordi der er øjeblikke på to sekunder, hvor jeg har foretaget det forkerte opkald. Også masser, hvor jeg har tøvet, når jeg ikke skulle have været og blev røget.

Jeg forstår i 2021, at ingen ønsker at spille som aksemagterne, men en slags kendetegn mellem de to hold bortset fra en lille prik med deres navn i rødt ville komme langt. Jeg kan godt lide at kunne fortælle, når jeg bliver kontaktet af en fjendtlig spiller af deres karaktermodel frem for deres Activision-gamernavn, og jeg vil ikke være nødt til at git-gud ved at øge min hastighed og kigge op på ordene, der flyder over deres hoved.

Champion Hill er et fedt twist på Battle Royale -formlen.

En tilstand, hvor dette ikke er et problem, er den nye Champion Hill-tilstand, et sejt twist på Battle Royale-formlen, hvor du i stedet for at kæmpe for at være det sidste hold i en all-out krig, i stedet løber rundt i det, der i bund og grund er en herliggjort paintball slagmark. Forudsætningen er enkel: du slutter dig til et to- eller tre-personers team, falder ind på en arena og arbejder på at eliminere de andre teams. Der er i alt 10 hold, der hver især tilfældigt kæmper mod 2v2 eller 3v3, indtil der kun er et hold tilbage. Under kampene tjener du penge, du kan bruge i pauser i konkurrencen til at købe opgraderinger som våben, frynsegoder og buffs, eller bruge i løbet af kampen til at opgradere dit våben. Det er sjovt, men matchmaking tog lang tid, uanset hvad jeg prøvede. Jeg er ikke sikker på, om det skyldes manglende interesse, eller fordi det stadig er i beta, så jeg kan ikke rigtig bebrejde det for det, medmindre det fortsætter i det sidste spil.

Apropos kort er de tre, der er tilgængelige i betaen … bare okay. Af de tre er Gavutu, en regnvåd placering i det sydlige Stillehav, sandsynligvis min favorit, fordi den har de fleste af de funktioner, jeg kan lide på et mellemstort MP-kort: en korridor i midten, et stort åbent rum på den ene side, og en mere grupperet gruppe af forhindringer og bygninger på den anden. Det føles stadig ikke helt rigtigt, fordi det på trods af kortets vidåbne karakter stadig føles et strejf for lille til de funktioner, det bruger, og i løbet af betaen fik jeg aldrig rigtig fornemmelse af det "flyde" af det. Hotel Royal, et lille kort med masser af CQC, er min mindst favorit blandt flokken (delvis på grund af de førnævnte ven-eller-fjender-problemer), mens den Stalingrad-baserede Røde Stjerne ikke giver mig nogen stærke følelser på den ene eller anden måde. Jeg satte virkelig pris på, hvor meget Red Star mindede mig om Call of Duty 2 fra dengang, men bortset fra det var der ikke noget, der virkelig skilte mig ud om det. Min mening om kortene kan ændre sig, efterhånden som jeg bliver mere fortrolig med dem, og uge 2 åbner også op for Ørnereden, et kort baseret på Hitlers bjergborg (hvor det vil være endnu underligere at ikke kæmpe mod folk klædt som nazister).

Af de tre kort er Gavutu, en regnvåd placering i det sydlige Stillehav, sandsynligvis min favorit.

Rang- og belastningsforløb er vendt tilbage og ser ud til at være nøjagtig de samme som sidste år, hvilket til gengæld lignede meget, hvordan de havde det i 2019’s Modern Warfare. Du opretter din belastning med primære og sekundære våben, dødelige og ikke-dødelige våben som granater og Molotov-cocktails, tre frynsegoder og dine killstreak-bonusser. Brug af et våben under en kamp låser opgraderinger som blandt andet optik, magasiner og forskellige tønder op. At opnå rang med din Activision -konto åbner flere våben og ændringer og … ja, det er stort set det samme som sidste år, så det er svært at blive begejstret for. En ting, der mangler i betaen, er låsbare skind, som ikke tilføjer noget til selve gameplayet, men altid presser mig til at slibe mindst et par af mine yndlingsvåben til deres højeste niveauer. Forhåbentlig kommer de tilbage til det sidste spil.

Jeg lagde mærke til nogle underlige rangeringsproblemer i både min profil XP og mit våben XP. Nogle gange, for flere kampe, ville jeg overhovedet ikke få nogen XP på trods af alle mine bestræbelser. Så ville det uden varsel gøre det "indhente" og al oplevelsen fra de sidste 20 kampe ville pludselig dukke op på en gang. Alle oplåsningerne ville komme i en enorm, forsinket bølge, hvilket betød, at jeg ikke ville være i stand til at anvende nogen opgraderinger til mine våben eller bruge nye våben i længere perioder. Det betød at gå glip af tilfredsheden med progressionsniveau til niveau, hvilket forhåbentlig er noget, de stryger ud inden udgivelsen.

Våbnene føles moderne og slet ikke 2. verdenskrig.

Våbnene føles også stort set de samme, hvilket vil sige, at de føles moderne og slet ikke 2. verdenskrig. Jeg forstår, at det reflekterende syn faktisk foregriber 2. verdenskrig meget, så det er ikke teknisk historisk unøjagtigt, men det føles stadig meget underligt at have dem på håndvåben. Dræbestriberne er ligesom Recon Plane og Glide Bomb bare Spy Plane og Cruise Missile -striberne fra sidste år (og det var bare versioner af UAV- og Cruise Missile -striber fra året før). Jeg sætter pris på følelsen af ​​fortrolighed fra år til år, men en del af mig håbede på nye, mere nye killstreaks for at føle sig mere æra-passende i stedet for bare at mærke dem igen.

Derudover vender færdighedsbaseret matchmaking tilbage til Call of Duty i Vanguard, og du vil sandsynligvis ikke lide det, hvis du er et gammelt salt. At spille på PS5, som jeg ganske vist ikke er så god til, satte pris på det. Jeg spiller normalt på pc og har svært ved at justere mig fra museglæde og tastatur til controllerbaseret spil. For mindre konkurrencedygtige spillere som mig, der bare bruger CoD som en undskyldning for at spille online med venner i snesevis af timer hvert efterår, er SBMM en fantastisk måde at sikre, at du vinder nogle, og du taber nogle. Men fordi du altid spiller mennesker med samme relative dygtighed, er der ingen måde at vide, hvor du står i den store spillerdatabase på himlen. Der er heller ingen måde at lukke den fra, så det ser ud til, at en VPN fortsat er din eneste mulighed for at skære algoritmen, hvis du hellere ikke vil blive matchet med den samme kaliber spiller.

Kort sagt, jeg hyggede mig i løbet af min weekend med Vanguard – især i kampe i patruljemodus – men ikke så meget, som jeg havde håbet, jeg ville. Det er svært at vide, om det er de halvdårlige kort, der spiller med en controller i stedet for min foretrukne mus og tastatur, eller fordi det bare føles så meget som Black Ops Cold War med en hud fra anden verdenskrig på. Det er stadig sjovt, og jeg ved, at jeg vil bruge mange timer, når det sidste spil udkommer, som jeg gør i starten af ​​hver Call of Duty -cyklus, men der er ikke noget rigtigt nyt her, der får mig til at blive begejstret for det. Forhåbentlig vil min mening ændre sig, efterhånden som multiplayer udvikler sig inden lanceringen i november, men hvis jeg skulle score den lige nu, ville jeg nok give Call of Duty Vanguard MP en 6. Husk, dette er en beta, og den score er på ingen måde endelig, så sørg for at tjekke tilbage omkring lanceringen.