Anmeldelse: STAR WARS: Knights Of The Old Republic II: The Sith Lords – Always Two, There Are

Ikke mere. Intet mindre.

Efter Biowares Star Wars: Knights of the Old Republic imponerede publikum med sin dybdegående historiefortælling og RPG-mekanik i 2003, besluttede udgiveren LucasArts, at en efterfølger skulle laves så hurtigt som muligt. Meget beslægtet med, hvordan Majora’s Mask udkom knap et år efter Ocarina of Time ændrede spillet, Star Wars: Knights of the Old Republic II blev fyret ud, så snart udvikleren Obsidian Entertainment muligvis kunne klare det og udgav lidt mindre end et år og et halvt efter sin forgænger. I betragtning af at et helt nyt udviklingsteam på netop syv folk tog over for dette indlæg, mens de stadig overholdt den snævre deadline, det er virkelig et mirakel, at det endelige produkt blev så godt, som det gjorde. Som en selvstændig, der tydeligvis blev hastet på markedet, kan KOTOR II generelt føles svagere end sin forgænger, men den gør også et fantastisk stykke arbejde med at opretholde de høje standarder, der tidligere er sat i historiefortælling og gameplay.

Før vi kommer for meget ind i ukrudtet, synes vi, det er værd at nævne, at denne genudgivelse på moderne platforme bringer muligheden med sig for endelig at spille spillet, som KOTOR II oprindeligt var forudset, som før kravene fra deadline nødvendiggjorde, at udviklerteamet klippede indholdet. . En gratis patch efter lanceringen – The Sith Lord Restored Content DLC – kommer, som vil bringe dette manglende indhold tilbage ved at omarbejde hele den sidste akt af spillet med et helt nyt niveau, hundredvis af fejlrettelser, justerede mellemsekvenser, nye fjendemøder, og udvidet dialog med vigtige karakterer. De af jer, der tidligere har spillet dette på pc, kender måske allerede indholdet (som kommer fra en fan-udviklet mod), men det er nok at sige, at dette er et spændende nyt kapitel for et spil, der af mange anses for ikke at leve op. til sit fulde potentiale i sin oprindelige form. Hvis du leder efter den ‘komplette’ KOTOR II-pakke, vil denne genudgivelse tilbyde det – hvis ikke ved lanceringen.

Læs hele artiklen på nintendolife.com