Counter-Strike 2 har næsten en million negative anmeldelser på Steam.

Counter-Strike 2 bliver ikke godt modtaget af fansene.

Fans er skuffede over Counter-Strike 2

Valve er et af de mest respekterede firmaer inden for spil. Det etablerede sig for et par årtier siden som en lovende udvikler, der lavede spil som Half-Life. Dog udviklede Valve sig hurtigt fra at være en elsket udvikler til en gigantisk spilvirksomhed ved at lancere Steam, den førende platform for pc-spil. Siden begyndelsen er tusindvis af spil blevet udgivet på Steam og har tilladt spillere at handle med hinanden, socialisere, organisere alle deres pc-spil på et sted og meget mere. Desværre producerer Valve ikke længere nye spil lige så regelmæssigt, da de i stedet fokuserer på at støtte Steam, eksisterende spil og udvikle revolutionerende hardware som Steam Deck. Der kommer dog stadig lejlighedsvise Valve-spil, men de er sjældne.

Til fansens overraskelse blev det bekræftet, at Valve var i gang med at lave Counter-Strike 2. Målet var at skabe en ny og forbedret version af det spil, som fansene elsker, og give spillerne mulighed for at overføre ting fra Counter-Strike: Global Offensive. Det skulle modtage flotte nye opgraderinger af grafikken og ideelt set være et bedre spil overordnet set. Desværre ser fansene ikke det på samme måde. Spillet blev officielt lanceret for et par uger siden, og det har over 900.000 negative anmeldelser på Steam. Fansene er utilfredse med spillets stabilitet og nævner hyppige nedbrud, beslutningen om at fjerne CS:GO fra Steam sammen med dets Steam-achievements og meget mere. Fansene har også påstået, at det er et ufuldendt spil med mindre indhold end det tidligere spil. En bruger sammenlignede det med at få fjernet deres møbler fra deres hjem, fordi Ikea troede, de ville kunne lide en ny stol bedre end den, de købte: “Ikea kom aldrig ind i mit hus, mens jeg var væk for at udskifte min sorte stol med en gul lænestol, som de troede var bedre! Det er ikke en opdatering, det er et helt andet produkt! Sæt mit køb tilbage i min bibliotek!”

Counter-Strike 2 har en “meget positiv” samlet vurdering på Steam, men det skyldes, at anmeldelserne fra CS:GO blev overført. I virkeligheden giver de nyeste anmeldelser af den nye version spillet en “blandet” samlet vurdering. Fansene har påpeget dette i deres anmeldelser og hævder, at det er en uærlig fremstilling og at det ville resultere i, at et firma som EA eller Ubisoft ville få masser af kritik.

Kilde : comicbook.com